Różne sposoby reklamy
Reklama jest mechanizmem używanym do sprzedaży rozmaitych wyrobów. Spełnia różnokierunkową rolę. Wspiera w rozpowszechnianie renomy czyli rozpoznawalności towaru, do większej podaży, namówienia ewentualnego nabywcy do wybrania akurat tego produktu.
Najstarsze popularyzowania towarów odnotowano już w czasach starożytnych, gdzie rysunki na ścianie pełniły takie zadanie. Zdecydowany rozkwit reklamy nadszedł po wynalezieniu druku, wtedy zaczęto publikować gazety, w których umieszczano spoty reklamowe produktów i usług. Dodatkowo, taką misję mogą spełniać też ogłoszenia w gablotach wolnostojących, które nie tylko przekazywały ważne komunikaty ale, również pełniły rolę reklamową, powodując zwiększenie renomy danego artykułu i jego większą sprzedaż. Następnym wielkim krokiem w rozkwicie była reklama telewizyjna, krótka w swoim przekazie, ale bardzo wyrazista, której zadaniem było i jest do dzisiaj spowodowanie znacznego wzrostu sprzedaży reklamowanego produktu i jego natychmiastową rozpoznawalność. Cena reklamowania produktu w telewizji jest zależna m.in. od godziny przekazu w tych mediach. Od kilkunastu lat coraz bardziej cenionym narzędziem reklamy są łącza internetowe. Reklama taką drogą zaczyna się od fachowego tworzenia stron www, na której w łatwo dostępny i czytelny sposób umieszczone będą produkty sprzedażowe lub usługi jakie firma ma do zaoferowania. Na stronie powinna się znaleźć krótka wzmianka o działalności firmy, aktualnie dostępne rodzaje artykułów oraz ceny produktów. Niestety w takim reklamowaniu, jest pewna bariera, takich stron w necie są miliardy i trudnością jest trafienie z ofertą do odbiorcy. Aby przebić się w w takim gąszczu stron trzeba, zlecić kompetentnej firmie zajmującej się pozycjonowaniem witryn.
Tak więc, od zapoczątkowania swojego bytu reklama podporządkowywała się zmianom, dopasowując się do istniejących czasom i wykorzystując rozwój technicznych możliwości.
Podstawowym zadaniem reklamy zawsze jest zwrócenie uwagi na produkt jak największej liczby osób.